הצמיגים שלי (0)
03-9005838

לחץ אוויר נמוך ב- 75% מהצמיגים

נתונים מתוך קמפיין בטיחות אירופאי שנערך בשנה שעברה, ופורסמו באתר האינטרנט www.tyrepress.com מראים כי מתוך 28,700 מכוניות שנבדקו, נמצא ב- 78.3% מהן לחץ אוויר נמוך מהמומלץ ע"י יצרן הרכב, ברמות שונות של חומרה. בנוסף, נמצא כי ב- 25.6% מהמכוניות הצמיגים היו שחוקים מתחת לעומק תעלות של 1.6 מ"מ. נתונים אלה מראים עלייה בשיעור הצמיגים שבהם נמצא לחץ אוויר נמוך לעומת נתוני השנה שלפניה.

בתוך קבוצת הצמיגים שבהם נמצא לחץ אוויר נמוך, זוהו שתי קבוצות בעייתיות במיוחד – אחת של צמיגים שבהם נמצא חוסר משמעותי בלחץ אוויר (מוגדר כ- 7 PSI או יותר מתחת למומלץ), המהווה 28.4% מכלל הצמיגים שנבדקו, והשנייה של צמיגים שבהם נמצא חוסר חמור בלחץ אוויר (11 PSI או יותר מתחת למומלץ), המהווה 5.2% מהצמיגים שנבדקו.

מעבר למשמעותיות הבטיחותיות החמורות שיש לנסיעה עם צמיגים שלחץ הניפוח בהם נמוך, עורכי המחקר ביצוע חישוב שלפיו באירופה נפלטים מדי שנה 9.9 מיליון טונות של פחמן דו-חמצני כתוצאה ישירה של צריכת דלק מוגברת הנובעת מצמיגים שלחץ הניפוח בהם נמוך מהמומלץ ע"י יצרן הרכב.

אנדי דינגלי, מעורכי המחקר, אמר כי "התוצאות מראות כי צמיגים הסובלים מתחזוקה לקויה מהווים סכנה משמעותית לנהגים, לנוסעים איתם ולנוסעים אחרים בכביש. אנו קוראים לנהגים לבדוק את צמיגי הרכב שלהם, כולל את לחץ האוויר בהם, לעתים קרובות ולפני יציאה לנסיעות ארוכות".

צמיגים שחוקים, לחצי ניפוח שגויים, נזקים לצמיג ושחיקה לא אחידה גורמים כולם לשורה של השפעות שליליות, וביניהן צריכת דלק גבוהה, קיצור אורך חיי הצמיג ופגיעה בבטיחות הרכב. צמיגים שחוקים או פגומים עלולים להתפוצץ תוך כדי נסיעה, וכתוצאה לגרום לנהג לאבד שליטה על הרכב.

חשוב להדגיש כי צמיגים רדיאליים מודרניים מתכוננים ומיוצרים על מנת לעמוד בעומסים ובלחצים רבים לאורך זמן, ולכן המבנה שלהם קשיח ועמיד. בשל כך, לא ניתן להבחין בהפרשי לחץ אוויר באמצעות מבט חיצוני על הצמיג, והדרך היחידה לאתר חוסר בלחץ אוויר היא בדיקה באמצעות מדיד או מכשיר למילוי לחץ אוויר בצמיגים.

המלצתנו היא לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים לפחות אחת לחודש ולפני נסיעות ארוכות. את לחץ האוויר יש לבדוק כאשר הצמיג קר, לפני תחילת הנסיעה, באמצעות מדיד לחץ אוויר, ולהשוות אותו ללחץ האוויר המומלץ ע"י יצרן הרכב, המופיע לרוב במדבקה על משקוף דלת הנהג ובספר הרכב. הסיבה לכך היא שבעת נסיעה מתחמם האוויר שבצמיג, ונפחו גדל כך שלחץ האוויר בעת שהצמיג חם יהיה גבוה יותר, ואילו המלצת היצרן מתייחסת לצמיג במצב קר. במידה ויש להוסיף אוויר לצמיגים, ואין ברשותכם קומפרסור, ניתן למלא אוויר בכל תחנת דלק. במקרה זה, יש להוסיף אוויר בהתאם לאוויר שהיה חסר בעת הבדיקה שבוצעה כאשר הצמיג היה קר. לדוגמא, אם לחץ האוויר המומלץ הוא 30 PSI, והלחץ במצב קר הוא 28 PSI, יש להשלים 2 PSI. לאחר נסיעה לתחנת דלק, הלחץ עשוי לעלות ל- 30 PSI, ובנקרה כזה יש לנפח את הצמיג ל- 32 PS.

הזן נתוני צמיג וקבל את רשימת הצמיגים המתאימים לך. באפשרותך לבחור גם את סגנון הנהיגה שלך ולקבל את המלצתנו לצמיג המתאים לך ביותר

נתוני צמיג (שדות חובה)

R
/
לא יודע מה נתוני הצמיג שלך? לחץ כאן
נא מלא נתוני חובה

סגנון נהיגה (ניתן להמשיך ללא בחירה)

הזן נתוני הרכב וקבל את רשימת הג'נטים המתאימים לך.

נתוני רכב (שדות חובה)

נא מלא נתוני חובה

License Image

מידות הצמיג מופיעות ברשיון הרכב כפי שמודגש בתמונה. החל משנת 2008, המידות המופיעות ברשיון הרכב כוללות גם קוד עומס ומהירות. קוד העומס והמהירות הינם מחייבים - לא ניתן להתקין ברכב צמיגים שקוד העומס והמהירות שלהם נמוכים מהמצויין ברשיון הרכב או בהוראות יצרן הרכב. במידה וקוד העומס והמהירות לא מצויינים ברשיון הרכב, ניתן להיעזר בספר הרכב או להתקשר למוקד שירות הלקוחות של טייר קלאב.