עולם מוצרי הצריכה עובר בשנים האחרונות שינוי מהותי. סקירה אקראית של כל בית באחת ממדינות המערב, תצביע על כך שלמעלה ממחצית מהמוצרים, ובכלל זה מוצרי חשמל ואלקטרוניקה מתקדמים, הינם מוצרים Made in China. היצרנים המובילים בשוק העולמי הקימו בסין מפעלים המייצרים את המותגים שלהם. במפעלים אלה מיושמת מיטב הטכנולוגיה של אותם יצרנים, לרבות קווי ייצור, אבטחת איכות, חומרי גלם, עיצוב וכו’. עבור אותם יצרנים, סימון ארץ הייצור משקף את המיקום הגיאוגרפי של המפעל ותו לא.
מצאו את הצמיגים המתאימים עבורכם
בעידן הטכנולוגי העכשווי, הטכנולוגיה הנדרשת לתהליכי הייצור היא זמינה וגלובלית. הזמנים בהם היתה ליצרנים מערביים בלעדיות על הטכנולוגיה חלפו מן העולם. כיום לא קיים עוד פער טכנולוגי ממשי בין ייצור מערבי (שהופך לנדיר יותר ויותר, בעיקר בכל הקשור למוצרי צריכה סטנדרטיים) לבין ייצור בסין. על אדמת סין הוקמו ומוקמים מפעלי ענק הפועלים בסטנדרטים מערביים, כך שכל תהליכי הייצור דומים. מפעלים אלה מספקים כיום אחוז נכבד ממוצרי הצריכה של העולם כולו.
בשנות ה- 50 וה- 60, כאשר לקוחות נתקלו במוצר Made in Japan, הם הסיקו שמדובר במוצר נחות מאיכות נמוכה. הזמנים השתנו, הטכנולוגיה התקדמה וכיום אין חולק על כך שהסימון Made in Japan הוא ביטוי נרדף לאיכות ומצויינות. תהליך דומה התרחש החל משנות ה- 80, כאשר החלו להגיע למדינות המערב מוצרי צריכה מתוצרת דרום קוריאה. מוצרים אלה התקבלו בחשדנות ובדעות קדומות. בחלוף השנים, ככל שהצטבר בידי הצרכנים ניסיון חיובי וממושך בשימוש במוצרים Made in South Korea, התפיסה כלפי מוצרים אלה השתנתה, וכיום מותגים דרום קוריאנים כגון LG ו- Samsung נחשבים למותגים מובילים בשוק העולמי.
בעשור האחרון אנו עדים למהפכה דומה, ובהיקפים גדולים בהרבה, ביחס למוצרים המסומנים Made in China. אם בעבר, סימון כזה היווה אינדיקציה למוצר באיכות בינונית במקרה הטוב, כיום לסימון עצמו אין כל משמעות, ואיכות המוצר תלויה במותג הספציפי שעומד מאחוריו. מאחר שמותגים איכותיים ומובילים העבירו את הייצור לסין, הרי שאיכותו של המוצר נמדדת בהתאם ליצרן ולמותג ולא לסימון ארץ המוצא. מהפכת הייצור הסינית לא פסחה גם על תעשיית הצמיגים העולמית. בשנת 2012 יוצרו בסין כ- 226 מיליון צמיגי נוסעים, המהווים כ- 60% מסך הצריכה העולמית. לשם השוואה, בשנות התשעים שלט מספר קטן של יצרנים (וביניהם מישלין, גודייר וברידג’סטון) על 65% מהשוק העולמי, ואילו 35% הנותרים יוצרו ע”י כל שאר היצרנים. מאז השוק השתנה והתפתח, והצמיגים הסיניים מהווים כיום נתח משמעותי, ההולך וגדל מדי שנה, מתוך סך הצריכה העולמית. כפועל יוצא, מספר הולך וגדל של יצרנים סיניים התברגו ברשימת מפעלי הצמיגים המובילים בעולם.
מגמה זו בולטת לא רק בצמיגי נוסעים, אלא גם בצמיגי משא. בשנת 2012 יוצרו בסין 88 מיליון צמיגי משא, המהווים כ- 55% מהצריכה העולמית. שוק צמיגי המשא הינו שוק מקצועי, ואילולא עמדו הצמיגים הסיניים בסטנדרטים הנדרשים לעבודה מקצועית ומאומצת, בוודאי לא היה עולה בידם לכבוש נתח שוק משמעותי כל כך. במבט לעבר העתיד, למפעלים הסיניים יש יכולת ייצור של 120 מיליון צמיגי משא בשנה, יכולת שקרובה לספק את כל הצריכה העולמית של צמיגי משא, שהינה 144 מיליון צמיגים בשנה.
המספרים מדברים בעד עצמם. הגידול בהיקפי הצריכה של צמיגים מייצור סיני, לאורך שנים, מצביעה גם על איכותם. היתרונות של צמיגים אלה אינם אך ורק מחיר נמוך יותר מהמתחרים. הנסיון המצטבר מראה כי צמיגים אלה הינם איכותיים, עמידים ומספקים ביצועים טובים.
קבוצת אוטולוקס ייבאה ושיווקה בישראל במהלך עשר השנים האחרונות מעל שני מיליון צמיגים מתוצרת סין, שנבדקו ונמצאו איכותיים ומתאימים לשיווק בישראל. בזכות צמיגים אלה, נהנה הצרכן הישראלי ממוצר איכותי במחיר אטרקטיבי – Value for money של ממש. צרכנות נבונה לא אומרת בהכרח רכישת צמיג יקר, אלא בחירה של צמיג איכותי, המתאים לצרכי הלקוח ומגובה באחריות יבואן, בהתאם לאפשרויות שמציע כיום השוק הבינלאומי. אלמלא הוכיחו הצמיגים מתוצרת סין את איכותם, עמידותם והתאמתם לצרכי הלקוח הישראלי, הם לא היו מצליחים לכבוש נתח שוק משמעותי כל כך, הגדל בהתמדה מדי שנה.